Qu’est-ce que la Conférence nationale des enfants et adolescents pour l’environnement ? L’expérience brésilienne
Conférence des Jeunes pour l’Environnement - présentation générale De jeunes citoyens s’impliquent pour l’avenir de l’Europe Engagement de la jeunesse philippine pour la protection de la planète Terre La Charte des responsabilités des enfants du Chili LA CONFINT SE TERMINE POUR RENAÎTRE Pas à pas vers la Conférence à l´École - Document méthodologique Présentation détaillée du processus |
Accueil Activités Activités régionales Amérique Latine Brésil Conférence internationale des enfants et adolescents - "Prenons soin de la Planète" - Brésil 2010 Publié le 3 décembre 2007
Cronograma - Expected results
Thèmes forts liés :
Education et responsabilité .
Environnement et responsabilité .
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Cronograma2007 - Establishment of Agreements for International Cooperation between Brazil, the participating countries and the partners Formation, in each country, of a Coordination Group composed by three instances, or a tripod : Government (Ministries of Education, the Environment and others, as Culture, Science and Technology…), University and Civil Society (NGOs and Youth Movements).
2008 - World-wide launching Collective definition, with the Managing Groups, of the rules for the Conference and proposal of educational materials
2009 - Conferences in the Schools and National Children’s - Conferences for the Environment Holding Conferences in the Schools followed by National Conferences in each country, with clear procedures of thematic debates, collective construction of a Charter of Responsibilities, participation of delegates from the schools and the election of the delegation of the country for the International Conference of 2010. 2010 - International conference (July) Multicultural meeting of democratically elected delegations from all the participating countries. The International Conference will elaborate an International Charter of Responsibilities “Let’s take care of the Planet”, a synthesis of the commitments assumed by the children for the construction of sustainable societies. Expected results Participation of 5% of elementary schools (5th to 8th grades or equivalent) in the participant countries.
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